zondag 3 februari 2013

Lavendelhartjes


Nu handwerken erg "in" is kreeg ik de kriebels om terug aan de slag te gaan met haakpen en garen. Het is volop "hartjestijd" en vond in mijn oude boeken dit romantisch hartpatroontje terug.


Ze worden gehaakt in tweevoud. Ik maakte van een lapje fijn katoen een zakje dat ik opvulde met gedroogde lavendelbloempjes en tussen de twee hartjes stak.


Daarna worden ze samen geregen met satijn lint. Je kant ze dan naar hartelust versieren met roosjes, strikjes, pareltjes enz...


Ze kunnen ook gewoon opgevuld worden met watte of een zeepje of je kan ze gebruiken om een geschenkje in te pakken...


of om een kastsleutel of kleerhanger te versieren...


Heel leuk om gewoon ergens bij te leggen...


Dochterlief had er al vlug twee ingepalmd voor op haar toilettafeltje te leggen...



Hieronder alvast de werkbeschrijving. Veel succes!
Klik om te vergroten op de beschrijving.




























7 opmerkingen:

  1. Hai Christelle...oh maar dit is ook een hele leuke blog..die ik graag wil volgen hoor.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze superrrr leuk en wat een idee om een nieuw blog te starten, ik zet je ij mijn lijst hoor !
    Dank je wel voor het patroon !

    Fijne avond
    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Chistelle,

    Wat heb jij de hartjes mooi gehaakt én op de foto gezet!!!

    Ik heb ze ook,destijds gemaakt door mijn lieve schoonmoeder,ik maakte er al verschillende posten over.
    http://hoorndesovervloeds.blogspot.nl/2010/01/geurzakjes.html
    Ze hangen altijd nog aan de sleutels van linnenkast lekker te geuren met lavendel.
    Ik kan zelf niet haken dus je zal begrijpen dat ik op al het moois wat mijn schoonmoeder eens voor mij haakten heel erg zuinig ben.

    Fijne (blog)week en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Christelle, wat een leuk Blog over huis ,tuin
    en hobby, ik ben maar gelijk volger geworden :)
    Wat schattige hartjes, en wat lief dat je het patroontje er gelijk bij geeft, nu kan ik het ook eens proberen.

    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Christelle. Ik zie je nieuwe blog nu pas. En die ga ik dus ook zeker volgen. wat een lieve hartjes heb je gemaakt. Jij verveel je eigen ook nooit heh? Heerlijk zo,n hobby.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze zijn gewoon prachtig gemaakt!
    Je hebt trouwens een gezellige blog.
    Ik ben gelijk volger geworden.
    Nog een fijne week, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen