donderdag 28 november 2013

Takkenconstructie

In deze les "florale kunst" was de opdracht een "takkenconstructie", er werden weer de meest uiteenlopende stukken gemaakt...


Deze is van Tineke, zij maakte haar constructie met rode cornustakken en trekstrips en bond er pipetjes langs met gerbera's


Ria bekleedde een smalle vaas met dunne takken rondom en bond ze samen met een wollen touw. Als afwerking gebruikte ze een amaryllis en hing er een krans van wilde wingerd met lampionnetjes aan.


Dit is mijn stuk, al voor de kerstdagen, ik maakte een piramide met takken van viburnum en omwikkelde deze met hopranken. Voor de afwerking gebruikte ik allerlei groen uit de tuin.


Heel mooi stuk van Hermine, bronskleurige schaal en takken, afgewerkt met 4 amaryllissen, zal heel mooi zijn als ze open staan!


Dit vond ik persoonlijk ook een prachtig stuk, Mariette maakte het met  bemoste takken van een heel oude sering en werkte het af met fijne aronskelken, mos en kleine bloemtrosjes.


Lieve gebruikte een prachtige oude kaasplank in olijfhout, daar legde ze wat takken op en werkte verder af met phalaenopsis en allerhande materiaal uit de tuin


Mieke maakte ook iets heel leuks, bovenaan in een glazen vaas plaatste ze een potje met kleine helleborus ( kerstrozen), jammer dat ze nu nog moeilijk te zien zijn. Ze omwikkelde het met blad van aspidistra en werkte af met takken van de rode cornus en asparagus. Verder weefde ze er nog een vilten koord door.


Marie-Paule overtrof zichzelf deze keer. Ze knoopte van ranken van de wilde wingerd een grote spiraal en weefde er gerbera en kleine bloempjes van de viburnum tussen.

Ook bij Chris werd het weer een apart stuk. Op een houten schaal plaatste ze een mooie gekronkelde tak en vulde dit verder aan met een echte hoorn en de hoorn vooraan heeft ze gemaakt van vilt. In de hoorn allerlei droog materiaal zoals bladeren van de maisplant en de rode vruchtjes van de kardinaalsmuts. 


Rita gebruikte ook rode cornustakken en hing er drie kransjes aan, gemaakt van groene takken. Verder werkte zij af met rode roosjes die ze in een pipetjes stak omwonden met groene vilt.

Volgende opdracht is voor kerstmis, de héérlijkste tijd van het jaar om groenstukken te maken! Er zullen ongetwijfeld weer prachtstukken bijzitten!

Bedankt voor jullie bezoekje!

Christelle





7 opmerkingen:

  1. Wat en aparte bloemstukken en zo leuk gevonden met de takjes. Ik vind het kaasplankje erg leuk,

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Christelle, wat zijn jullie een heerlijke creatieve groep:)
    De stukken zijn allemaal zo mooi en apart, ik zou niet kunnen kiezen.
    Ik vindt het idee van jou wel het beste, omdat het al voor de kerst is, zo zul je er veel plezier aan beleven :)
    Het ziet altijd zo prachtig uit, bloemstukken met allerhande natuurlijke spulletjes gevonden in de natuur.
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een aparte dingen hebben jullie gemaakt. Dit zal je in een winkel niet snel tegenkomen. Heel mooi alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Christelle,

    Wat knap gemaakt allemaal weer en zo leuk om te zien dat alle stukjes weer anders zijn.
    Ik vind jouw kerststuk ook erg mooi en zal prachtig staan in je huis.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Christelle,

    Wat mooi allemaal....natuurstukken zijn mijn favoriet! Jammer dat ik er geen ruimte voor heb.

    jouw piramide is zo gaaf....daar zal je aankomende maand veel plezier aan beleven!

    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Estupendas y originales ideas.Un saludo guapa!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hey Christelle,
    we hebben inderdaad weer met zijn allen een prachtstuk gemaakt.Gelukkig had ik ng plaats op een gepatineerde kast,de hoorn staat er mooi.
    Grtjs,Chris.

    BeantwoordenVerwijderen