woensdag 21 oktober 2015

Pastataart

Gisteren was het onze tweede namiddag "florale kunst". Dit keer zonder floraal te gaan want de opdracht was een pastataart te maken.
Nelly koos ervoor om geen pasta te gebruiken maar maakte er toch een mooie taart van.

Ria heeft heel leuke pastastrikjes gebruikt om haar taart te omranden.

Marie-Paule haar taart is afgebiesd met gekleurde pastaboogjes.

Hermine gebruikte fijne pastaslingers.

Jo maakte een taart met zwarte pastanesten en bekleefde de rand met pompoenpitten.

Mariette maakte er een ware pièce montée
 van en bekleefde de drie taarten met verschillende pastasoorten.

Ook Chris maakte er haar werk van, de middelste taart is helemaal bekleefd met spaghetti.

Lieve gebruikte ook nesten en de speciale pastavormen om de zijkant te bekleven.

Ik heb gebruik gemaakt van drie verschillende kleuren nesten en er nog allerlei kruiden en schelpen in verwerkt zoals steranijs, muskaatnoot, laurier, pepertjes,kaneel enz...

Mimi heeft het eenvoudig gehouden bij een taart met herfstvruchten.
Bernadette gebruikte ongebakken kroepoek om de zijkant af te werken.


Op naar de volgende les!
Liefs,
Christelle.

2 opmerkingen:

  1. Wat een kunstwerken. Ik vind de taart van Jo geloof ik het mooist.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooohhh kom net via rozen van papier hier op je blog...en wat "GAAF" is dit, die pasta taarten...
    Je houdt van hetzelfde als ik, en ben ook een 'verzamelaar' dus ik ga je volgen....
    groetjes.
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen