maandag 4 april 2016

Insectenhotel of cirkels

22 maart 2016, ik stap rond 10.00 u. in de wagen op weg om boodschappen te doen, via de autoradio hoor ik het verschrikkelijke nieuws van wat er s'morgens in Brussel gebeurd is...
Het eerste wat ik doe als ik terug thuis ben is mijn vriendin sms'en die in Brussel werkt... ze heeft geluk gehad dat ze een trein later heeft genomen, op een paar minuten na, ze is OK... oef een opluchting!
Deze dag zal in ons geheugen gegrift staan voor de rest van ons leven.

Net op die dag was het onze maandelijkse samenkomst om te bloemschikken, we waren maar met zes, enkele reeds op vakantie, anderen bleven thuis door de omstandigheden van 's morgens.
We hebben toch weer prachtige stukken gemaakt.
De opdracht was een insectenhotel of een floraal stuk met cirkels.

Lieve en Marie-Paule maakten een insectenhotel...
Bij Marie-Paule moeten en nog plantjes bijgeplaatst worden.
Bernadette had een mooie glazen schaal mee waarop ze een met hedera bekleedde krans plaatste en afwerkte met eucalyptus en gele rozen.
Chris maakte een mooi  paasstuk door tussen houten schijfjes allerlei fijne bloempjes en blaadjes te verwerken. Ze verbond de twee torens samen door middel van een brugje gemaakt van eischalen.
Ikzelf had weinig tijd gehad voor de voorbereidingen dus het werd iets van het moment zelf.
Bij Action, tegenwoordig mijn favoriete winkel, vond ik een mooie houten schaal.
Daarin maakte ik met fineerhout cirkels en daar middenin een randje vilt met een roos.
Ben eigenlijk wel best tevreden met mijn last-minute idee... 
... en natuurlijk, ons talent van de groep... Mariette maakte weer de blikvanger.
In een mooie houten boomschijf van wel 40 cm. doorsnede was een mooie natuurlijke opening die ze opvulde met trosroosjes en gipskruid... prachtig!

Zo dit was het dan voor deze maand, 
lieve groetjes,
Christelle





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen