zondag 12 oktober 2014

Hier ben ik weer...

Hallo lieve blogvriendinnen,

'Tis weer voorbij die mooie zomer..., het was wel een mooie lange zomer op augustus na, maar ben ergens wel blij dat hij voorbij is.
Elk seizoen heeft zo zijn charmes en na de ganse zomer buitenleven en tuinieren kunnen we nu lekker terug naar binnen en weer mooie spulletjes maken.

In het voorjaar heb ik mijn hobbykamer eens flink onder handen genomen.
Op een gegeven moment kwam ik de kamer binnen, nou ja binnen... ik kon er niet meer in zo tjokvol stond ze.
Dus ik begon wat op te ruimen, sorteren, wegdoen enz...
Was ze bijna helemaal leeg en dacht bij mezelf " zal ik ze meteen eens volledig naar mijn zin maken?"
Er hing nog behang van Winny de Pooh aan de muren want dit was ooit de speelkamer van de kinderen.
Ik wou het romantisch gezellig maken met bloemetjesbehang maar waar vind je hier in het Gentse mooi behang... nergens... dus maar internet en kwam op de site van "Behangexpert" in Nederland.
Daar vond ik meteen mijn zin, direct besteld en na enkele dagen werd het piekfijn thuis afgeleverd en ben er meteen aan begonnen.
Toen was het opeens zomer, dus vaarwel kamer en op naar de tuin.
Gelukkig was ze af, ik hoefde ze alleen nog aan te kleden en daar ben ik nu mee bezig.
De foto's van de kamer laat ik jullie wel zien als ze helemaal af is.

Deze week heb ik de oude naaikist die ik van m'n tante kreeg voor mijn eerste communie eens onder handen genomen. Het was een lelijk oud ding geworden maar wilde hem niet wegdoen uit nostalgie.
Tot ik op facebook en pinterest de naaikisten van de Nelleke's (Nelleke Verkouter en Nelleke Hoffland) zag passeren.

Ik gaf ze een likje roze verf.

De kleine klosjes en het schaartje kocht ik bij Atelier Laura, een heel leuk webwinkeltje.

Op de kussentjes borduurde ik enkele rijtjes van "Randje per week"

Dit is ze dan helemaal.

Op naar het volgende projectje...tot later en bedankt voor jullie bezoekje!


8 opmerkingen:

  1. Hoi Christelle. Wat is je naaikist mooi geworden, helemaal mijn kleurtjes met wit en roze. De kussentjes die je er op heb gemaakt zijn ook echt heel erg mooi. En nu lekker je kamertje weer helemaal inrichten... ben benieuwd hoe het er dan uit ziet. Nog een hele fijne week. Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Christelle,
    Wat heb je er een mooie schatkist van gemaakt! Zo mooi in detail, zoals je ook met de poppenkastjes werkt. Wel een geduldheidswerkje maar één met prachtig resultaat. Ook een mooi gebaar naar die tante.

    Lieve groet


    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mooie zomer waar we zo stilletjes aan afscheid van genomen hebben maakt plaats voor bloggen en delen wat er zoal in de afgelopen tijd gebeurde.
    Er kwam weer het een en ander aan creatief moois onder jou handen vandaan zie ik.
    Zo'n uittrekbare naaikist was lang geleden de trots van elke huisvrouw en dan ging het meer om de goed gevulde inhoud aan naaigerei.Bij jou is nu de buitenkant hetgeen wat de aandacht trekt.

    Fijne dag,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je het weer MOOI gemaakt!!
    Super!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je Naaikist is heel mooi geworden, daar heb je vast heel veel werk aan gehad maar het resultaat mag er wezen.
    Ik heb ook nog zo`n naaikist staan van mijn Oma, en had ook het plan om hem zo mooi te maken maar ben er in al die tijd nog niet aan begonnen....maar ooit is hij ook aan de beurt.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Christelle, wat ben ik blij dat je weer terug bent in Blogland, ik had je al erg gemist :)
    De naaikist is prachtig geworden, wat een werk zeg, maar ze ziet er ook geweldig mooi uit nu in die lieve kleurtjes !

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi, wat is die supermooi geworden zeg, mijn complimentjes...

    Liefs
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super mooie naaikist heb je ervan gemaakt Christelle, ik weet hoeveel werk het is, vooral het verven ! Prachtig het borduurwerk erop ! Een mooi pronkstuk om naar te kijken !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen